Logo_viaBOVAG

Wil jij op verschillende portals dezelfde auto adverteren met verschillende prijzen, garanties en/of afleverpakketten? Wij hebben goed nieuws! Vanaf nu is dit mogelijk in UCC! Je hebt er waarschijnlijk al wel van gehoord in de markt. Ze noemen het vaak Dual-Pricing.

ViaBovag & Dual Pricing
Mede door de komst van ViaBovag is de vraag naar Dual-Pricing toegenomen. Dit principe maakt het mogelijk om per portal een aparte prijs mee te sturen inclusief afleverpakket en garanties. Om jou te helpen met het toepassen van Dual-Pricing op jouw eigen voorraad hebben we onderstaande video’s gemaakt. Stap voor stap laten we zien hoe het Dual-Pricing principe toegepast dient te worden.

Stap 1: Segmenteren

Meer over segmenteren
Segmenteren is niet alleen een eerste stap wil je gaan werken met Dual Pricing, het heeft een achterliggende gedachte. Of je nu dealer bent of universeel autobedrijf, segmenteren is altijd slim om te doen. Ben je bijvoorbeeld bij een garageformule aangesloten en hebben die een eigen gebruikte auto label met garantie, dan is het uit oogpunt van consistente marketing slim om bij jouw garageformule je auto’s te presenteren met de garanties van de garageformule.

Ben je dealer van bijvoorbeeld Mercedes-Benz, dan wil je natuurlijk dat jouw auto’s op de Mercedes-Benz website gepresenteerd worden met alle voordelen van SterOccasions.

Stap 2: Afleverpakketten definiëren

Stap 3: Portal instellingen

UCC maakt het je makkelijk
Met het segmenteren nemen we je ook weer veel werk uit handen. Want als jij bepaald hebt dat auto’s tot x km altijd jouw garantielabel krijgen op portal A, B en C, dan hoef je dat niet apart aan te vinken. Op de achtergrond fixen wij dat voor je op basis van de door jou ingevoerde segmenten. Zo maken we niet alleen Dual-Pricing mogelijk maar besparen we je ook veel tijd.

Met de laagste prijs presenteren
Toch zijn er ook websites die je belangrijk vindt die zich minder op toegevoegde waarde presenteren en meer op prijskopers gericht zijn. Ook dat is binnen Used Car Controller geen probleem. Want voor die portals kies je gewoon je instap afleveringspakket. Daarmee garandeer jij een scherpe prijsstelling op die portalen waar jij van vindt dat die zich richten op de klanten die voor de laagste prijs gaan.

Aandachtspunten tijdens het toepassen van Dual-Pricing

  • Dual-Pricing is alleen in te stellen door gebruiker(s) met admin rechten (Pro-licentie)
  • Maak een segment eenduidig aan en voorkom overlap in de door jou aangemaakte segmenten!
  • Blijf je de ingestelde afleverkosten hanteren of komen deze te vervallen i.v.m. de inzet van Dual-Pricing?
  • Kies voor de hoogste kwaliteit bij het kijken van de instructievideo’s hierboven (voorkeur: 1080p HD, in de YouTube video rechtsonder klik instellingen icoon aan en kies kwaliteit)

Heb jij vragen of hulp nodig? Bel of mail onze helpdesk via helpdesk@usedcarcontroller.nl of 030-2619196